Tampere Priden aikaan kulkue ja toivotaan runsaasti väkeä!

Tälle alueelle kaikki tapahtumailmoitukset ja menovinkit sekä niihin liittyvä keskustelu.

Tampere Priden aikaan kulkue ja toivotaan runsaasti väkeä!

ViestiKirjoittaja miikku » 18.07.2010 20:52

Tämä tieto kulkueesta löytyi Facebookista:

Järjestämme Tampere Pride 2010 -kulttuuritapahtuman aikaan epävirallisen sateenkaarikulkueen lauantaina 24.7.2010 ja olet erittäin tervetullut marssimaan kanssamme!

Lähtö on kello 13.00 Blue Oyster Barin edestä, osoitteesta Satamakatu 10. Kulkue päättyy Eteläpuistoon, jossa järjestetään samaan aikaan Tampere Pride "TORI" tapahtuma.

Mukaan saa ottaa pientä rekvisiittaa, lippuja, ilmapalloja, kylttejä ja kaikkea, missä sateenkaarilippu esiintyy. Ja tietysti iloinen mieli!!!

Vaikka kulkue järjestetään samaan aikaan kuin Tampere Pride 2010 -kulttuuritapahtuma, se ei ole virallinen osa sitä. Järjestäjinä ovat paikalliset aktiivit.

http://www.blueoysterbar.fi/
http://www.facebook.com/event.php?eid=132211263482692
miikku
Käyttäjä

Re: Tampere Priden aikaan kulkue ja toivotaan runsaasti väke

ViestiKirjoittaja Marko » 26.07.2010 18:21

Nyt kun Pride on ohi, ihmettelen vähän että niin läpikotaisin kaupallinen taho on ikään kuin "kaapannut" Priden. Voin sanoa, että minulla ei ole rahaa - ei pinkkiä eikä muunkaan väristä - joten en ilmeisesti kuulu kohderyhmään. Osallistuin tasan kahteen tapahtumaan, joiden järjestäjät olivat virallisen organisaation ulkopuolisia aktivisteja: Sateenkaarihartautta olin itse luomassa, ja toinen oli kulkue.

No se siitä, mutta kun kulkue ei kuulunut alunperin ohjelmaan ollenkaan, ja lehdestäkin sai lukea mielipiteitä, että se on "vanhanaikainen" ja "provosoiva"...Juuri se, että joku provosoituu niin kuin Helsingissä, osoittaa että se ei ole todellakaan tarpeeton!!!
Meidän täytyy näkyä ja kuulua - ihmisten täytyy saada selvästi nähdä, että meitä on paljon, ja me olemme ihan "tavallisia", ts. kaikenlaisia ihmisiä! Sitä paitsi, kansainvälisestikin ajatellen - niin olen ymmärtänyt - mitä on Pride ilman kulkuetta? Ei mitään! Minulle Pride-kulkue on ollut yksi niistä ani harvoista tilaisuuksista, joissa oikeasti on voinut tuntea, että me sateenkaariväki olemme kuin "yhtä suurta, iloista perhettä"!

Joten kun Tampere Pride kuulemma jatkaa tulevina vuosinakin tällä konseptilla, toivottavasti joku tajuaa järjestää kulkueen vast'edeskin! (Sateenkaarimessuja varmasti on myös luvassa!)
Marko
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Tyttöpoika » 27.07.2010 11:41

Voisitko antaa esimerkkejä tuosta kaupallisuudesta? Olen täysin ulkona näistä jutuista, en osallistunut Prideen mitenkään (itse asiassa en ollut edes paikkakunnalla...), mutta tämmöinen asia kiinnostaa tietysti.
Tyttöpoika
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Marko » 27.07.2010 17:02

Katso tapahtuman viraliset sivut...
Marko
Käyttäjä

ViestiKirjoittaja Tyttöpoika » 27.07.2010 18:05

Tampere Pride Queer Culture Event -kulttuuritapahtuma (MyEvent -yhtiö) varaa yksipuoleisen oikeuden kaikkiin ohjelma-, ajankohta-, esiintyjä- ja sisältömuutoksiin. Emme vastaa Tampere Pride -tuotannon ulkopuolisten ohjelmien tai tilaisuuksien muutoksista tai virheellisistä ohjelmatiedoista. Muutokset ovat mahdollisia.

Ohhoh... :mjpaha: :thumbsdown:
Tyttöpoika
Käyttäjä

Paluu Tapahtuu Mansessa ja muualla